Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

21 augusti, 2010



Jiggmästaren har gjort det igen! Igår fick jag ett sms av Danne som jag visste var ute och fiskade. "Tappade just en 10+ vid båten :(" Jag ringde upp honom och fick höra historien.. Det kan vara rätt svårt att hålla en stor gädda på en jigg som endast är riggad med en enkelkrok... Men Danne deppade inte ihop för det. Efter ytterligare några skapliga gäddor på 5-6kg så gjorde han ett sista försök att vertikaljigga. Då klev denna granna abborren på som vägde 1,75kg. Nytt PB för "The Champ!"
Vi andra i Team Perax lyfter på hatten för Danne och gratulerar, med hälsningen att nu får du tusan börja dela med dig! ;) Både gäddorna och abboren gapade över CWC's Shakershad som för övrigt har varit helt suvveräna och gett oss mängder med fina gäddor, abborrar och gösar i år!


Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vart fiskar du ni nånstans? Borlänge-trakterna?

Danne sa...

Tjenare. Ja det skulle man kunna säga. Sen så finns det mycket fina vatten runt i kring. Avesta, Hedemora, DalaJärna, Björbo Sen får vi ju inte glömma Siljan som Är en mycket trevlig sjö. Svårfiskad men man lär sig =) /// Danne

Anonym sa...

Ok har inte fiskat i Hedemora på länge men det fanns bra gös vatten. I Borlänge finns det inte kvar så mycke bra vatten förutom älven, mycket svårfiskat tycker jag...funkar vertikaljigg med vanligt haspel spö eller tappar man känsla?

Danne sa...

Jag kör själv med haspel å det funkar alldeles utmärkt. Rekommenderar dock inte ett för svampigt spö, då kan nog känslan försvinna lite. Jag kör med ett "BFT Walker medium 6,6foot 40gr". Å med haspel så kan man även kasta jiggarna ifall så önskar. Vilket också är en fördel så slipper man ta med för många spön ut i båten. Utan det räcker med ett. (Å så jerkspöt såklart =) )ALLT går inget e omöjligt! /// Danne

Bellmyr sa...

Grattis till en riktigt fin borre.