Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

19 augusti, 2010



Nyss hemkommen från ännu ett fiskepass... Jag och Johan åkte ut tidigt i morse, kl.05.00 närmare bestämt, liiiite mastigt då jag satt båtvakt inatt till kl.02.00. :)
Hur som helst så var målet någon jiggad eller vertikaljiggad 100-klubbare. Tyvärr så gick det inte hela vägen. Jag fick en snipa på 2kg och sen missade jag ett riktigt fint hugg som mycket väl hade kunnat komma upp i dom magiska 100 centimeterna, men vad vet man!?
Denna turen förtjänar dock ändå att nämnas då vi i sluttampen utav fiskepasset bestämde oss för att börja jigga lite efter abborre. Vi valde ut en utav många fina små vikar längst Dalälvens stränder och började sedan att kasta. Smack! Första kastet, abborre 2-3hg. Jag släppte tillbaka den och kastade igen. Smack! Samma storlek.. Johan bytte till samma jiggmodell som jag, en relaxjigg på ca: 6cm. Smack! Å sådär pågick det en bra stund. Totalt med tappade och releasade abborrar så blev de väl kanske en si sådär 20st. Inte illa för den halvtimmen som vi körde! :) Vi tog några till mat oxå, hoppas dom smakar Johan..

Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mat köper man på ICA grabbar ;)

Anonym sa...

Haha. Vi bedriver i stort sett 100% C&R fiske och släpper ALLTID tillbaka dom finare exemplaren av aalla arter, t.ex. abborrar 4-5hg+ o.s.v. En matfisk då och då är inte fel. ICA's fiskpinnar faller mig tyvärr inte tillräckligt på tungan i jämförelse mot en rökt borre eller en smörtekt harr. ;) Lovar dock att "slaktbilderna" upphör i och med detta blogginlägg. :)
Skittfiske!
/Team Perax, Jon