Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

21 november, 2009



Yrvaken flyger jag upp kl.08.30. Frugan och sonen Max kommer in och väcker mig och vi har vårt vanliga "familjemorgonmys" i vår härliga säng. Men av någon anledning kan jag inte vara 100% närvarande! För jag vet att ute på två olika vatten med helt olika förutsättningar jagar mina teamkompisar Johan och Danne nya trofféfiskar till teamet. Johan trollar på Siljan och Danne har tagit sig till Håvran för en jerktur. Båda två får man väl säga är experter på sitt område och sin fiskestil. Jag skickar ett sms till Johan. Han och "Räkan" har fiskat i en timme utan ett liv. Jag hör av mig till Danne, och där har det redan börjat hända saker! En ganska slank madame har gapat höver hans "The Pig". Hon vägde 5,1kg och mätte 102cm. Jag hinner inte mer än läsa smset ifrån Daniel förrän Johan ringer! Kommande 10min får jag och min familj följa en livesändning ifrån Siljan. Johan säger att den känns hyfsat tung! När den kommer närmare båten hör man att Johan är riktigt förvånad! Det är en riktigt fin Siljansöring som har gapat över den svart/röda Vestinaren! Öringen vägs till 2,7kg och mäts till 64cm innan den återutsätts.
Sedan händer ingenting...och MER ingenting! Danne inrapporterar ioförsig en 2kgs snipa när jag och Max som bäst står och botaniserar bland grönsakerna på Hemköp, men det känns ändå inte som något att hänga i julgranen. :)
Vid kl.11.20, på vägen hem från affären blir jag otålig och ringer mina Teamkompisar för att kolla statusen. Johan svarar att han och "Räkan" precis har lyckats med att ta en till öring! Denna gången vägde den 8hg och tog på en Strike Pro Giant i färgen blå/crome(nr.114 för insatta fiskare.) Glupska rackare!! Grabbarna är i full färd med att svira om sitt gäddfiske till öringfiske för dom tycks ju i allafall vara i taget!
När Danne svarar har det fortfarande inte hänt något. Han hinner dock inte mer än säga det förrän det smäller! En 4,5kgs gädda på 98cm har gapat över hans Buster Jerk.
Åter igen en lång och smal gädda! Det är konstigt hur gäddorna ser så olika ut i olika vatten. Gäddorna i Siljan liknar mer spädgrisar så här års och är inte alls som Håvrans slanggurkor!
Här slutar tyvärr rapporterna att "strömma" in. :) När det börjar skymma vid kl.15 har dom båda båtarna gett upp och börjat ta sig hemåt. Ingen kanontur för någon av killarna kanske, men jag och Danne måste nog ändå lyfta på hatten för Johan och hans slipade öringrekord på 2,7kg.
På tisdag ska jag och Danne ut och trolla på Insjön, då ska jag visa grabbarna var skåpet ska stå!!

På återhörande! Skittfiske på er!
/Team Perax, Jon

Inga kommentarer: