Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

25 november, 2009



Hej! Jag sitter här och tittar ut genom fönstret. Det regnar och är allmänt tråkigt! Eftersom jag är pappaledig idag och Max tar en liten tupplur så passar jag på att blogga lite. Jag vet att min Teamkompis Danne är ute på äventyr idag, på hemliga vatten i Borlängetrakten!
Dom senaste två turerna har varit riktigt tuffa för mej och Danne. Båda turerna har vi kört från soluppgång till solnedgång. Första passet var för lite drygt en vecka sedan, ute på storsiljan. Vi trollade, och under hela dagen fick vi endast två napp. Danne började med en 3:a direkt efter att vi lagt ut, och strax efter det hade han ytterligare ett hugg. Sen var det totalt stendött för vår del!
Igår slog vi på stort och satsade på flötestrolling. Det ska erkännas att vi inte är några flötestrollingsveteraner, men det ville sig verkligen inte alls! Jag menar hur svårt kan det vara!? 6st fiskade spön på olika djup, trollingbromsar och kanonfin mört! Vad kan då gå fel!? Det blev endast ett napp på de åtskildiga timmar vi la ner! Tyvärr tog inte gäddan något vidare bra utan kunde spotta mörten vid mothugget.
Men nog om våra bomturer nu! :)
Idag är som sagt en revanchsugen Danne ute igen på en ny fisketur och denna gången Jerkfiskar han med sin kompis, Jakob! Kl.12.07 skickar jag ett sms till Daniel och undrar hur det går, klart man är nyfiken! Svaret dröjer inte, "Det är sjukt bra fiske här!" Kort efteråt får jag ett MMS på Jakob som håller i en feting. Nu kan jag inte bärga mig längre, jag kastar mig på telefonen! Danne berättar att dom dragit upp tre stycken gäddmadamer på 4,5-6kg och att dom haft kontakt med ännu större fiskar! Dessutom har dom få en hel radda med gäddor i 2-3kgs klassen! Vinnande konceptet idag är Buster Jerket i färgen "Skitmörten" och "Piggen" i färgen "Nors"!
Efter min utfrågning så dog tyvärr fisket! Men så är det på hösten! Korta och intensiva huggperioder! Tips: Ha grejorna i vattnet så mycket det bara går när dessa huggperioder inträffar! Får lyfta på hatten för grabbarna, kul att du äntligen fick vara med och leverera igen Danne! ;) Själv går det fortfarande spöken i huvudet på mig! 2st turer helt utan napp för min del!! Är detta slutet på en mycket lyckad gäddsäsong!?!?

Skittfiske!
/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: