Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

30 november, 2009




Har ni sett reklamen för Heineken som går på TV just nu!? Den när en kvinna visar sina väninnor sin nya råfeta & toppmorderna garderob, varpå kvinnorna blir som tokiga av lycka! Plötsligt tystnar dom för att dom hör mannen i huset som visar grabbarna sin speciella garderob! Eller snarare ett kylrum med massa Heineken! Jag har aldrig förstått mig på öl, men känslorna som grabbarna visar känner jag igen! Precis den känslan fick jag nämligen idag när Danne skickade ett av sina berömda MMS! (Läs bloginlägget från 18:e Nov -09) Under flera år har jag jagat en recordfisk i klassen Regnbåge! Jag har varit hyfsat nära dom 6 kilona som man måste upp i, med mina regnbågar på 5,1kg & 4,3kg! Inte hela vägen dock, men ändå så pass nära att jag känt vittring och fått blodad tand... Men nu är det inte mig det här inlägget handlar om utan Danne, JerkKungen!
I MMS:et ser jag Danne med en båge på OTROLIGA 9,1KG!!! Ingen dålig pjäs precis! I total extas (typ som på reklamen) ringer jag upp Danne! Han är som vanligt cool som en filbunke! Han berättar att regnbågen högg på ett Buster Jerk i Stefan "Trumman" Trumstedts framtagna färg, "Bruntorsken!" Den mätte dessutom fina 87cm! Jag behöver egentligen inte tala mer om hur otroligt fin fisk det är, ni ser ju själva konditionen på den på bilden! Det som oxå gör mig väldigt varm inombords är att Danne fortsätter på teamets inkörda policy med C&R!! En sån praktfisk förtjänar helt klart friheten åter, trots att regnbåge gör sig grymt bra på tallrik med lite kokt potatis och en kall dillsås till! (Avnjutes med Cola för min del och heineken av andra.) ;)
Stora grattis till dig Danne! Du har gjort det omöjliga! Han kanske inte har tagit den största svenska gäddan under detta året, men han måste då vara sveriges "bredaste" jerkfiskare!! Eller vad säger ni om Gädda 13,7kg Abborre 1,5kg & Regnbåge 9,1kg alla tre arterna tagna på Busterjerk i olika färger! En Grand Slam i världsklass!
En dag så står jag där och poserar med min regnbåge på 6kg, då kommer jag forfarande att se upp till dig "champ!"

/Team Perax ,Jon Persson

Inga kommentarer: