Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

08 juli, 2012


Jag var just med om en grej som kommer att bli en av mina mest minnesvärda anekdoter...
Ni som följer bloggen troget vet att jag befinner mig på västkusten. Jag, min fru och min syster med make hade just avnjutit ett resturangbesök på Hertigen i Grebbestad och vi bestämde oss för en promenad på den härliga långbryggan efteråt.
Som vanligt gick jag och tittade ner i vattnet och tvärstannade när jag fick se en "Salmo trutta trutta" eller kanske mer känd som Havsöring, på närmare ett kilo alldeles intill oss... Vi stod och beundrade den vackra fisken ett tag och plötsligt gjorde den ett hopp alldeles nära oss och försvann sedan. Kanske var den rädd för den 2 kilos tunga havsöringen som tog dess plats några sekunder senare!?
Jag kände hur pulsen steg och likt Pavlos hundar så känner jag hur dreglet nästan som rann till! Den otroligt fina fisken upptog allt mitt fokus! Tillsist lessnade de andra på tittandet och vände om emot bilen och motsträvigt hakade jag på 50m bakom dem.
Då såg jag att de stod en kille i 17-18års åldern och kastade med ett haspelspö och att de andra hade stannat där. Jag satte fart emot killen och väl framme sa jag: - Ursäkta, men du måste gå och kasta där borta, då kan du få en riktigt fet havsöring!!! Jag måttade upp fisken för killen...
Till svar får jag: - Nae, jag kör inte så seriöst...! (Tänk er detta på klingande östgötska) *hahaha*
Det är så totalt obetalbart! När en fisketokig möter en "Svensson" som egentligen bara gått ner för att få lite frisk luft så blir det en total kulturkrock, å de är så sjukt härligt på något sätt! :)
Först var jag bara så sjukt frustrerad, men sen kände jag bara, "än sen då"? De kvittar väl..., vi har la semester! :) Å gladast av alla var nog den magnefika havsöringen!

Nu ska jag pimpa båten med mitt nya Lawrance HDS 5x, sen blir de premiärfiske med det i och med Ichtys årsmöte. Hoppas på att äntligen få ta den där gösen på 4+, men vi får väl se... :)
Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: