Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

06 juli, 2012


Här kommer en rapport från senaste gösracet. Jag och Team CWC's gösdrottning Cecilia körde en mycket trevlig tvådagarssatsning under den gångna helgen. Det vankades kvaltävling i Sport Fish masters på söndagen så vi slipade lite taktik och trimmade lite grejor på lördagen. Vi hade ett rätt så lyckat förtävlingsfiske med några gösar på mellan 3,5 - 4,5kg. Å jag lyckades slå mitt PB två gånger under lördagen, vilket inte ska betraktas som någon större bragd. :)
Söndagen kom hur som helst och vi var fyllda av förväntan när vi kom fram till tävlingsplatsen. Det var fem lag anmälda och topp tre gick vidare till finalen i Karlstad i September. Jag och Cecilia var dom enda som satsade på TV-spelsfiske (pelagisk vertikal) och det gick riktigt bra till en början... Gösarna högg på allt och det kändes riktigt bra. Men tyvärr hade vi riktig otur. Vi krokade gösarna men dom klev av trots splitternya stingerkrokar.
Sedan dog det av och fiskarna försvann spårlöst från ekolodet... Vi letade och letade och tillsist så fann vi dom igen! Vi smällde två gösar till (Vi hade en sen tidigare) och dom mätte 63cm, 65cm och 73cm alltså totalt 201cm. Vi kände på oss att det skulle räcka ganska långt...
När vi kom in och alla foton var granskade så stod det klart att det räckte till en 2:a plats. Förstaplatsen gick till dom rutinerade herrarna i Team Säter som lagt mer tid på sjön än vad vi har. faktum är att det var första gången vi fiskat där.. :)
Hur som helst vare grymt kul å vi ser mycket fram emot att få fiska i Finalen i Karlstad den 9:e september. Ett stort tack till Sport Fish masters och ABC Vildmark som sponsrade deltävlingen.
För övrigt så slog jag ännu en gång till med nytt PB, så just nu är det på makalösa 3,75(!) kg. (Men de ska slipas inom kort, jag lovar...) Även roligt att Cecila brakade på en gädda på 100cm+ på tävlingen, de blev åka av de... :)
Nu väntar lite semester i Bohuslän med makrillfiske... Å sen ska jag vidare ner till Boråstrakten och Ichtys-kristna sportfiskare's årsmöte. Där blir de en tredagars gössatsning.

Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: