Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

31 maj, 2012

Igår var jag och min adept "Piloten" ute på lite regnbågsfiske. Ok, korten på bordet direkt då... Vi hade fått nys om att en kasse hade gått i förra veckan så vi bestämde oss för att pröva lyckan. Efter sisådär en vecka så börjar Regnbågen lära sig vad som går att äta och vad man fastnar på, så vi förstod att de inte skulle bli helt enkelt. När en kasse går så sprider det sig ganska fort å sammanlagt var det väl en 5-6 båtar ute under de här passet. Vi ankrade upp och insåg ganska snart att de skulle bli tufft att klämma någon båge. Mask, Powerbait, spinnare och diverse småwobblers blev totaldissade! Visst kom de upp någon liten båge här å där men de var inget vidare fisktryck! Plötsligt knäckte vi kombinationen! Vinnaren var en Strike Mustang Minnow! Regnbågarna blev som galna! Vi hade hugg på var och vartannat kast! Vi såg många långa blickar från närliggande båtar å de var nästan roligast av allt! :) På kvällen så avnjöt vi några bågar hemma å de va så sjukt gott! Så alla regnbågsskeptiker, fortsätt gärna döma ut regnbågen som sport- och matfisk...desto mer blir de över till mig! ;) Här kommer receptet: 4port - 2st hyfsade "älvrudor"/Regnbågar, 2 dl matlagningsgrädde, salt & citronpeppar, 8st potatisar. Gör såhär: Rensa fisken, salta och citronpeppra inuti. Lägg dem i en ugnsform å häll i grädden. In i ugnen på 225°C i ca 30min. Skala, koka & pressa potatisen! Avnjut med en klick Creme Fraise och en knäckemacka! Nu har jag klämt en massa regnbågar och några riktigt fina abborrar på betet, så frågan är hur Strike Mustang Minnow kommer att funka på öring!? :) De ska jag ta reda på vid tillfälle! Skittfiske! /Team Perax, Jon Persson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt att det jämt är CWC:s beten som är bra,sluta med det där nu,du börjar bli brun om näsan!!!

Johan & Jon sa...

Det är ju vad jag fiskar med å de funkar ju uppenbarligen för mig. Du kan ju tycka att jag är brun om nosen, jag tycker bara att de luktar bra mycket Nanne Grönvall här... Passar inte mina inlägg så kan du väl sluta hänga här då! /Jon