Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

22 maj, 2012


I söndags var de dags igen. En vända till min goa vän "Gösdrottningen". Ni som följer Cecilias eller CWC's blogg vet att hon har gjort en riktigt bra vår och hon och hennes vänner har tagit många fina firrar. Själv jagar jag ju fortfarande min första gös över 4kg å sånna fiskar kommer upp i Cecilias båt i stort sett varenda fiskepass som hon är ute! Med mig denna dagen hade jag med en god vän som jag försöker skola in i fiskets värld. Han går under sitt alias "Piloten" och har omskrivits i denna blogg tidigare då han fiskade skiten ur mig när vi var ute och jagade stor abborre. Då tog han några mäktiga borrar på 1,2kg & 1,4kg, å tänk - han hann inte mer än att doppa sin Fin-S jigg så satt där en grann abborre! :) Dock inte över kilot denna gången.. På vägen till Cecilia så hade jag skrutit om hur säkert de var att han skulle få peta upp sin första gös denna dagen, han hade t.o.m fått mig att slå vad om 4000kr om han inte skulle få någon. (Något han hade fått se sig i stjärnorna efter) ;) Strax efter Pilotens abborre kom så första gösen för dagen. Jag hade lyckan att få den på mina grejor och så även gös nr.2. Båda på Fin-S jigg. Men efter de slet vi ont, ja de var riktigt trögt denna dagen.. Strax innan lunch så lyckades jag dock att peta upp ännu en helt ok gös på strax över 2kg... Vi åkte i land och laddade batterierna med Pilotens förträffliga pastasallad. Direkt efter lunch så fick vi en lektion i varför Gösdrottningen är drottning... Cecilia såg ett pelagiskt eko på sitt lod. Jag och piloten höll på att krafsa botten med våra jiggar just då så Cecilia släppte på den själv. Plötsligt small de å hennes vertikalspö stod i en härlig böj! Upp kom en fin firre på 4kg. Vi fiskade vidare och hoppades på att de släppt lite, men icke! Resten av turen blev vi guidade av Drottningen och plötsligt hände det, Pilotens spö böjde sig och upp kom hans första Gös och tillika nytt PB på 2,2kg! Lyfter på hatten och gratulerar! :) Själv fick jag under tiden 3st till gösar i 1,5kg - 2,2kgs klassen. Totalt fick vi 8 gös och 1 borre denna dagen, nu längtar jag till att pricka en dag när gösarna är riktigt i stöten. Undrar hur många 3 pers kan pilla upp då på en dag?? Skittfiske på er! /Team Perax, Jon Persson

2 kommentarer:

EsoxHunter sa...

Hör av dig Jon när du "SJÄLV" vill drilla storgös...Du har en plats ledig på permanent basis.

Johan & Jon sa...

Haha, tack EsoxH. Jo, jag har tänkt många gånger på dig! :) Vore grymt kul att göra ett pass inom en snar framtid. Nu ska frun bara få föda först men sen kommer jag! ;) Har sett att du tagit en del fina pikes, här är dom inte riktigt igång ännu... Men snart så, å då får vi lägga några pass... :)