Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

13 februari, 2012



Till alla er som trodde att den forne Gäddkungen Daniel Ström var död vill jag bara säga, The KING is back! Vinterfiske har aldrig varit Dannes grej men när vi pratade i förra veckan så verkade han ändå rätt sugen så vi beslöt oss för att åka ut på ett pass till helgen. Vi körde sex spön var och när vi höll på att rigga spö nummer sju så small det på spöt vi satt ut precis innan. Danne är på tå och är framme på nolltid. Linan sprutar och Danne gör mothugg! - Jo, den verkar fin. Säger en något ovan Danne. Kommande 10min kan vi bara konstatera att den är fin, RIKTIGT fin! Till sist så lyckas jag styra upp henne i hålet och vi konstaterar att Danne har fångat en riktig drömfirre, en sån där som vi andra gökar har jagat dom senast 7 åren!
Gäddan mätte 121cm och vägde 12kg prick med sin granna rompuka. Efter någon minut fick hon återvända ner i djupet igen och jag undrar vilken som var gladast av henne och oss.
Resten av dagen bjöds det på sniprace och varmkorv med lyxräksallad! Snyggt fixat där Danne! :) Gissa om det är någon som kommer fastna för det här med ismete!? :) Nu sitter jag på jobbet och dagdrömmer om när det är min tur att få bända tungt, för den dagen kommer, förr eller senare!

/Team Perax, Jon Persson

5 kommentarer:

EsoxHunter sa...

Snyggt jobbat grabbar.

Jens.E sa...

Fan va fint!

Klabbe sa...

Snyggt jobbat Danne

Anonym sa...

Tack så mycket grabbar :) Men nu får väll isen ta att försvinna?:)
// Danne

Viktor dehner sa...

En riktigt fin isgädda, grattis! och isen ska INTE bort bara för att du har säkrat din 10+, det är ett gäng kvar som inte har "hunnit" göra det än:)