Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

11 september, 2011



I helgen skulle jag och min goda vän och tillika Ichtysbroder Lakis köra en hel helgs härligt fiske. Lördagen var avsedd för storabborren och söndagen för storgäddan var det tänkt. Vi frågade även min kompis Robin om inte han ville haka på oss ut. Så där har ni trion - Greken, Piloten och jag... :)
Det skulle visa sig bli en grymt fin dag med många fina borrar. Lakis började med nytt PB 0.85kg. Sedan stal Robin showen fullständigt. På en dryg halvtimme tog han abborrar på 0.75kg, 0,8kg 1,2kg & 1,4kg. Dom drillades på ett BFT No Escape Combo set med påspolad Srike Wire extreme. Jiggen för dagen var en Shaker Shad i färgen Metallic Carrot...
Senare dog fisket ut och vi hade lika kunnat åkt hem efter 2 timmars fiske! Men vi körde dagen ut.. Men hur gick det för undertecknad då? Jag tappade en 5-6hgs vid båtkanten på första kastet men sen kände jag inte ett dyft. (nåja nästan) Detta var inte min dag... Men det var kul att hjälpa till att Guida, håva, väga och fota i allafall... :)

Kommande: Pikehunting 9/11...

5 kommentarer:

Martin sa...

Tjena Jon och ni andra
Har en fråga till Jon. I vintras pratade du om att köpa ett Elite 5.
Har du köpt lod nu?

Martin

Greken sa...

Tack för en nice helg, å så får man böja sig för Piloten å hans nybörjartur :-) På återseende...

Johan & Jon sa...

Tjena Martin. Nej jag har inte haft råd tyvärr! Men jag testade min kompis Elite X5 (5x?) i somras, de är grymt!! ;) Det står överst på inköp för nästa års fiske! :)
Greken: Alltid ett nöje att ha dig i båten! Nästa gång kommer du ta dom stora! Tack för en mkt trevlig helg!

/Team Perax, Jon

Robin sa...

Hänger gärna med igen och visar vart skåpet ska stå ;-)
//Piloten

Johan & Jon sa...

Klart du får! Nästa år blir de ichtys! ;)