Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

06 september, 2011



För ungefär två veckor sen så avslutade jag en bok som heter "The game". Den handlar om en nätgemenskap vars ända mål i livet är att ragga tjejer! Något som var både roande och skrämmande att läsa om!
En sak som dock fascinerade mig i boken var att våran "fiskegemenskap" på nätet i mångt och mycket kan liknas med "raggningsgemenskapen" i boken.. Vi ger varandra tips för att lyckas fånga drömmen, oavsett om de är en fisk eller en tjej! Vi bjuder in varandra att komma över och fiska på nya vatten och vi utbyter tankar och idéer. En annan sak jag gillar med boken är att personerna alltid nämns vid sitt nätnamn så som t.ex. "Style" eller "Mystery". Det skulle göra teamets medlemmar till DanneS, Thep & Starjonken (Sistnämnda är jag, skittöntigt jag vet.) :) Men en med coolt nätnamn är Esoxhunter! Detta inlägg ska handla om min dag tillsammans med den härlige och skicklige gösjägaren Esoxhunter!
Vi hade bestämt träff på en Statoilmack vid lunchtid mitt i förra veckan. Anledningen till att vi åkte ut var mitt sista desperata försök att fullborda en GrandSlam. Jag hade lyckats knipa en gädda på 10,2kg och en skaplig abborre på 1,6kg men så var det ju de här med 4kgs gösen som gäckade mig!
Vi for ut på sjön och Esoxhunter berättade hur vi skulle fiska. Vi började med trolling! En sådan kunskap om en sjö har jag aldrig upplevt att någon haft tidigare! De är som om karl'n sett sjön utan vatten! - "Nu Jon kommer en grynna där det brukar stå fin gös, var beredd!" SMACK! Tapp tyvärr... Å så fortsatte det! Jag som är ovan gösfiskare och lite mer utav en gäddfiskare missade den ena stöten efter den andra. Inga rejäla "gäddhugg"... Vi jiggade och vertikaljiggade en del oxå och där kunde jag knipa en gös på ca 1,5kg i alla fall, det var riktigt kul! Tyvärr så blev det inte någon 4kgs gös detta året heller, men jag blev bjuden att komma och fiska nästa år när gösen är lite hetare! :) Det ser jag fram emot! Å då SKA jag äntligen fullborda en Grand Slam! :) Tack Esoxhunter för en mycket trevlig dag! Du är inte så dum, fastän du är en Brynäsare.. ;) Tycker inte synd om dig för det, för ni i Brynäs har ju halva laget fullt med Leksingar...

Fortsatt skittfiske allihopa!

Kommande: Fiskeweekend med min kompis greken...

Inga kommentarer: