Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

14 september, 2011



I söndags så bangade piloten på en till fisketur. Han hade nog storhetsvansinne efter lördagen så jag och greken fick åka ut själva.. Denna turen var siktet inställt på stor gädda! Jag hade fått in lite rapporter från folk som varit ut på lördagen, så jag visste att det skulle bli en seg och svårfiskad dag.
Vi började med att meta upp lite abborre som vi skulle ha till agn. Det gick sådär.. Vi fick väl till sist tio vettiga abborrar och kunde börja meta. Mitt på dagen var det så äntligen dags! Mitt flöte sjönk och jag kände tunggunget i andra änden utav påken... Upp kom en hyfsad gädda på på 7,8kg och 107cm. En helt ok fisk.
Men gäddan överglänstes senare utav dagens roligaste händelse. Vi la till på ett ställe för att försöka få upp någon mört eller id till metet. Under 20 magiska minuter så var dom som GALNA och vi fick upp runt 15st mörtar och idar på mellan 3-5hg.
Nu ser jag mycket fram emot nästa gäddpass som kommer inom kort! :)

Kommande: More pikehunting

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: