Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

03 februari, 2011


Dagens sista gädda, 6kg.


Dagens största gädda, 8kg.

Det blev en rejäl satsning på ismete tidigare i veckan. Jag och Viktor körde en tvådagars på en het sjö i Leksandstrakten. Tisdagen var en helt okej dag med totalt 9 flagg på 12spön men gäddorna högg försiktigt vilket gjorde att bara 5 gäddor fick syna isen. Inte heller var det någon större madame som visade sig utan största gäddan fick Viktor på ca 4-4.5kg
På onsdagen pulsade vi över hela sjön till en djupbrant som vi fiskade bra på i höstas. Jag började dagen skitbra med att borrar 7 av 8 hål halvt uppe på land, så det var bara att börja borra om. Dagen till ära hade även en fiskesugen Christoffer anslutit till oss och efter att jag dragit en tidig snipa rivstartade han med att nypa en grann, fet 5kgs gädda. Under dagen rullade flaggen in med jämna mellanrum och när det senare var dags att plocka ihop kunde vi räkna till 11 flagg och 6 landade gäddor. Men precis när jag står och packar ihop "lägret" börjar det hända saker och det hela slutar med 3 flagg inom 10 minuter. Först en grann romstinn gädda på 8kg, 102cm och nytt ismetePB. Sedan flaggar grannspöt men gäddan har stulit mörten och dragit vidare när jag kommer fram till spöt. På med ny mört och bara en minut senare hugger mörttjuven igen och denna gången lyckas jag kroka den. Inte en riktigt en hudraklubbare men en fin gädda på prick 6kg och 97cm. Totalt på två dagar blev effektiviteten ca 78%, vilket jag tycker är godkänt.
Behöver jag tillägga att Viktor bara hade 14%! :)

TeamPerax / Johan Löfström.

6 kommentarer:

Viktor sa...

Det här är ju helt absurt, att jag skulle ha haft ynka 14% är ju inget annat än ett rent falsarium!:)
Nya tag nästa vecka!
Bra fiskat för övrigt!

Johan sa...

0% på onsdagen trots att du satt och slipade krokarna hela natten. Det kanske satt i mothuggen trots allt..... ;)

Anonym sa...

Sälj grejerna och åk till Thailand Viktor.

Klabbe sa...

Flytet håller i sej ser jag,Grattis Johan till fina pikes

viktor sa...

Jag ska visa er... Nästa vecka blir ett enda segertåg!

Johan sa...

Tack Klabbe! Ja ÄNTLIGEN har isfisket lossnat lite, och jag har iaf dragit 5 gäddor över 6kg från isen den här säsongen. Vi får ta och planera en ny tur tillsammans inom den närmaste tiden, om vädret tillåter.