Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

12 oktober, 2010



Dags för ett litet inlägg igen känner jag.. :) I Onsdags åkte jag, frugan och sonen Max ner till Bohuslän där min släkt har sommarstuga. Vi håller till i ett litet fiskeläger som heter Havstensund, som ligger 7km väster om Grebbestad.
Där väntade "farfar" (min far) och fyra dagars härligt hummerfiske! Första dagen började ju sådär för min del! Det var gammal sjö som kom in ifrån havet så jag blev så galet sjösjuk! Efter en 30min paus, liggandes utslagen på ett litet skär så var jag i alla fall "Back in buisness". :) Vi landade totalt 10st godkända humrar första dagen jag var med och just nu är vi uppe i totalt 70st godkända humrar efter 2 veckors fiskande. På bilden så ser ni pappa till vänster, med den största hummern som kommit upp hittills. Den vägde prick 2kg! Sen är jag och familjen med på andra bilden.. :)
På vägen hem så stannade vi till på CWC's lager i Arboga för att hälsa på våra vänner och överräcka lite av havets goda. "BUSTER JERK!" utbrast min 2-åriga son och sprang rakt in på lagret medan jag stod och pratade med Fredde och Leif. :) Tack för besöket, det var som vanligt trevligt att se er grabbar!

Nu laddar team Perax för riktig trollingfeber! Jag hoppas få återkomma inom kort med många heta och "feta" gäddrapporter!!

Skittfiske i höst!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: