Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

30 september, 2010



Hej alla fiskare! Jag är löjligt förtjust i att göra listor på fångade fiskar osv. Detta är resultatet av ett ryck jag fick en gång.. Som ni vet är Danne "The champ" Ström en grym gäddfiskare så jag och Johan tänkte utmana honom lite! Därför gjorde jag denna lista på 7st olika metoder att fånga gädda på! Teamets interna tävling kallade jag för "Mr. Pike" och här ser ni resultatet just nu.. Höga toppar och låga dalar och just nu är Johan teamets Mr.Pike!
Det vore JÄTTEKUL att få se era snitt så ni kan väl räkna ut dom och kommentera i detta inlägget!?
Låga som höga snitt spelar ingen roll, vore ändå kul att få se! :) Få se om någon kan knipa titeln "Mr.Pike" ifrån Johan, de borde ju inte vare någon omöjlighet..!

/Team Perax, Jon Persson

5 kommentarer:

Timblad sa...

2 kg, 10,6 kg, 11,5 kg, 10,4 kg, 2 kg, 5,5 kg, 6 kg.

Imponerande dåligt jerkfiske hos mig jämfört mot er.

Jerk- och meterekorden är jag osäker på men 2 kg är i underkant åtminstone.

Snitt: 6,9 kg.

Slutsatsen av era rekord är ju helt klart att jag borde jerka mer, nu blir det nästan aldrig jerkfiske för mig.

Anonym sa...

Tja tänkte höra om ni vet nått bra ställe att köpa kläder m.m för höstens fiske?

Anonym sa...

Jag skulle vilja rekomendera www.idefixteko.se som har riktigt bra kläder, billigt! Jag har själv ett par T&P Fjeld som fungerar utmärkt i regnskurar, men kom ihåg! Byxor i andningsmaterial håller aldrig helt tätt i Riktigt våta föhållanden, utan då får du komplettera med ett gummerat regnställ. Annars surfar du in på cwc's hemsida och kikar på en överlevnadsdräkt eller en tunn torrdräkt att ha under flytoverallen!
/TeamPerax, Johan Löfström

EsoxHunter sa...

Tjena gedigen lista villjag mena.
Här kommer mina rekord just nu.
Jerk 7,1 - Trolling 10,4 - Spinn 10,1 - Ismete 9,44 - Mete 14,16 - Spinnfluga 9,34 och Jigg/Vertikal 9,0.
Det blir en snittvikt på 9,93kg!

Anonym sa...

Vilka FANTASTISKA resultat Esoxhunter! bara Jerken som kan slipas lite för en verklig drömlista! Du är verkligen Mr.Pike!! Tack för din lista, nu har vi något att jaga efter!! :)

SKITTFISKE I HÖST!

/Team Perax Jon Persson