Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

29 september, 2010



Äntligen kommer en flätlina till isfisket! Såg detta i CWC's reklam i FiskeJournalen!
Vet inte så mycket om produkten förutom det jag googlat fram... Nämligen att dom ligger på 30m spolar i dimensionerna 0,04mm-0,10mm. Linan är gjord så att vattnet ska avvisas bättre och på så sätt undvika "isstöpning".
Kika denna länken: Klicka här!
Nu är frågan, hur många fler än jag är tarv på denna linan i 0,32mm-0,36mm och dom vanliga 135m spolarna till ismetet efter gädda!?? (En spole borde ju rimligen räcka till 2st rullar.)
Kommentera detta inlägget så ska vi försöka påverka ett framtagande utav produkten om många tycker som vi.. :)
Fram tills dess så får vi nöja oss med Strike Wire Ice Braid till öring och det grova abborrfisket!

/Team Perax, Jon Persson

2 kommentarer:

Timblad sa...

Ser ingen anledning till att inte använda nylon då det är så pass mkt billigare. Varför skulle flätlina vara bättre till isfisket? Flätlinan går nog dessutom lättare av mot iskanten eller skär in i småsprickor. Det är min åsikt, var vänlig gör ett försök till att ändra den! :)

Anonym sa...

Hmmm, delar inte åsikt med dig Daniel. En grov flätlina tycker jag håller bättre än en nylonlina även mot iskanterna. Men nu har jag ju inte drillat sånna monster som du har ännu... ;)

/Jon