Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

23 juli, 2010



Nu är vi i slutet av Juli. Bara en månad kvar att fullborda en Grand Slam! Själv har jag inte ens hunnit fiska gös då jag har haft mycket annat för mig, minst sagt! Daniel å andra sidan, våran champ, han har hunnit med en rad turer i södra Dalarna efter en gös på 4kg+. Dock ej med fullgott resultat. Under dom turer han och hans vän Jakob varit ut så har dom fått en sisådär 4-10 gösar per tur.
En av turerna hittade dom en riktig hotspot. Båda tog några gösar var och sen small det bara till för Danne. " -Detta ÄR en gös 4+ Jakob!" Till grabbarnas stora besvikelse så tittade en gädda på strax över 5kg upp mitt på deras gös-hotspot!
Hittills har Jakob fått den största gösen utav grabbarna, den vägde dryga 3kg vilket ju faktiskt börjar nosa på den förlovade gränsen. Men nu vill det till att Danne lägger i en högre växel så han kan fullborda sin Grand Slam. Lycka till grabbar, jag kommer med ut någon gång innan sista Augusti så kör vi en intensivsatsning ett par dagar! :)

Skittfiske på alla er där ute!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: