Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

25 maj, 2010




När jag var uppe på sportfiskemässan i Sundsvall så hamnade jag nere i fiskejournalens monter där livechat mellan Stefan "Trumman" Trumstedt och Martin Falklind pågick. En fråga Martin ställde till publiken var "hur många som sett hans senaste film, Gentlemannafisken?" Eftersom vi var i Norrland där öringen kanske är en av dom vanligare sportfiskarna så blev jag föga förvånad när många nävar åkte upp i luften. Men själv hade den tyvärr passerat mig helt förbi. Efteråt träffade jag Martin och Svenne Andersson och vi pratades vid lite. Väldigt härliga gubbar, kul att få prata lite med dom.. Under samtalet kom det fram att man kunde få tre nummer utav Fiskejournalen och DVD:n "Gentlemannafisken" för en hundring endast.. Jag slog givetvis till!
Väl hemma så satte jag mig ner utan några större förväntningar då öringfisket mer eller mindre tycks ha passerat mitt fiskeintresse utan att lämna några djupare avtryck.
Men jag blev slagen med häpnad. Vilken fantastisk fisk! Filmen är otroligt välgjord och vi får bl.a. följa med Martin till England där utvecklingen utav flugfisket tycks stått helt still dom senaste 100 åren. Häftigt att se gubbarna gå i kavajer och äkta engelska gubbkepsar i matchande färger. Ett riktigt gentlemannafiske. Vi får även följa med till Patagonien, Danmark och träffa det skitcoola fisketeamet "Trout Bums" ifrån USA. Filmen kostar ca: 150:- och det är väldigt prisvärt! Filmen får en stark 4:a vilket den är väl värd!

Kommande:

* Fortsatta försök på Gäddtrolling
* Jon & Johan på Fisketävling

Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: