Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

30 maj, 2010



I fredags åkte jag och Rolle ut en tur.. Målet var att trolla upp minst en gädda över 7kg. Turen började minst sagt katastrofalt! Kl.04.50 ringer jag Rolle å frågar om han är på G då han är 5 min sen. "- Va oj, nja...jag vaknade just, ge mig en halvtimme!" Klockan hans har då stått och ringt i 40min utan att karl'n vaknat! Snacka om att sova djupt! När vi kommer ner till hamnen så startar inte båten! Den är stendöd! Vi tar Rolles bilbatteri men fortfarande ingenting! Efter lite mer meckande i båten och vridande på nyckeln går den plötsligt igång! YES! Någon timma senare ligger vi ute och trollar på älven! plötsligt får jag ett napp..botten....suck! Till råga på allt får jag VÄRLDENS overrun på rullen när jag frikopplar den. 15 min senare är trasslet utrett, de trodde jag aldrig skulle gå! :) Här vänder vår lycka! Till en början med visar det sig att bråtet jag fastnat i är en papegojfärgad Zaltwobbler! Trevligt, trevligt! Vi åker vidare och bestämmer oss för att jerka lite! Efter 10 min ungefär så kliver denna gäddan på för Rolle. Den vägde 7,4kg och mätte 103cm! Inte långt senare fick jag oxå en fin gädda på 8kg och 110cm! Skönt att vara igång ordentligt i Meterligan. Efter det så fick Rolle en till gädda på 4kg på ett litet skeddrag och 0,25mm nylonlina.
En mycket trevlig och lyckad tur till sist trots allt elände i början av dagen! Men som man säger, efter regn kommer solsken!

Skittfiske!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: