Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

31 maj, 2010



I Lördags var jag och Johan på en deltävling i "Fisherman of the year" som vi anordnar.
kl.05.00 samlades vi vid Ålbyn för att dra igång fisketävlingen. Jag och Johan hade en solklar plan, vi skulle leta fiskar på grunt vatten med närhet till djupbranter. En bra plats att röra sig på då är älven. Det tog inte långa stunden innan jag fick kontakt på min wobbler. Gött, efter bara 15min fiskande så kunde jag landa en stinn madame på 6,3kg och 100cm prick. Kunde det vara vinnarfisken? Efter ett tag får vi telefonsamtal. Viktor som fiskar i en annan båt har fått en ännu större gädda, närmare bestämt en på 121cm och 13,7kg! Där rök chansen för största fisk. Ingen mäktade heller med att knäcka Viktors totalvikt! Jag och Kristoffer blev belönade med 5 poäng var för flest antal fångade gäddor i alla fall. STORT grattis till Viktor som åter igen drog det längsta strået på vårfisket! Nu ska vi andra bara lista ut var han tog sitt fetto för det vägrar han ju förstås säga! :)
Nästa sammandrabbning i "Fisherman of the year" blir till hösten, då är det trolling som gäller!

Kommande:

* Abborrföljetång - Jakten på det perfekta betet!
* Jerks who's jerking their jerks..


Skittfiske/Team Perax, Jon Persson

7 kommentarer:

Anonym sa...

Synd med mustaschen, annars en jävligt fin bild! Grattis Vicke.

Viktor sa...

Inget fel på de mustaschen, tror den kan ha bidragit till fångsten!

Anonym sa...

Är nog fjärde gången på ett år som den gäddan fångats.

Anonym sa...

Om det är så så hoppas jag att den kommer att fortsätta fångas OCH SLÄPPAS, risken finns väl att det till slut är fel person som får den..

Anonym sa...

Den var tydligen 2cm längre första gången den fångades (2007). Tror knappast gäddor krymper 2cm på 3 år :). Någon som la på lite första gången kanske.

Här är den från 2007. Förstora och jämför noga så ser man att det är samma gädda.

http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/showimage.php?iid=57063&cid=8&scid=0&sort=date

Anonym sa...

Här las inget på första gången! Den var 123cm och vägde 13,4kg! Det står jag fast vid!! ;) //Jon

viktor sa...

kan ha vart jag som var lite slarvig också, ville inte ödsla en massa tid, få i den så fort som möjligt.. men nog tror jag också att det är samma fisk, tror mig också veta fyra olika personer som har fått den där..