Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

17 maj, 2010



Här hade jag egentligen tänkt att blogga om "Team Perax på abborrjakt". Men trots att jag och Danne la ett pass på hans supersjö där han jerkat upp abborrar på 1,5 & 1,6kg samt fått en hel drös med abborrar på 1kg+ på jigg, så uteblev succén under våran tur!
Det ville sig inte helt enkelt.. Vi fiskade djupt och grunt. Uppe på grund och i vikar. Vi jerkade, vertikal jiggade, spinnfiskade, trollade, osv, osv... Men utan resultat! Så kan det vara ibland, nästa gång går de bättre!
Jag får istället passa på att gratulera Danne för en fullbordad äkta hattrick på CWC,s hemsida! Nu har han fått vara med under amazing catches med både gädda, abborre & regnbåge!
För övrigt i fiskeväg var jag ute vid sommarstugan och kastade lite i ån. Från ingenstans kom en liten öring på 3-4hg och klippte min jigg. Kul tyckte jag, å väldig oväntat! Den träffar jag gärna på igen om ett par år!

Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: