Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

13 maj, 2010



Idag var jag och Johan ute på Storsiljan och trollade. Johan satsade på den västra delen av Siljan och jag på den södra. Resultaten uteblev och vi blev tvungna att tänka om. De blev till att dra ner till sjön, Insjön istället. Vi började tillsammans i min båt och mitt under varmkorvpausen fick Johan hugg. Han hann inte på spöet innan den släppte. Inte mer än 5min senare böjde sig mitt spö, jag var snabbt på det och kände att jag fått till krokningen väl. Mitt enda napp för dagen resulterade i denna Gäddmadame på 7,7kg och 113cm! Skönt att äntligen komma in i matchen! ( Meterligan )
Efter att vi delat upp oss igen hade Johan ytterligare ett napp, han tappade då en hyfsat fin madame på 7-10kg ungefär... trökigt värre!
Imorgon blir det jakt på storabboren! Vi får se hur den satsningen artar sig!

Skittfiske!

/team Perax, Jon Persson

1 kommentar:

Viktor sa...

Fin fisk Jon! Hoppas dom har lekt klart snart så det blir lite mer drag, blir en satsning på "sjön" i morgon igen, får se om det blir någon lite större!:)