Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

15 augusti, 2010



Klockan ringde kl 04.20. Men då hade jag redan varit uppe i 20min. Det blir gärna så när man är förväntansfull inför ett fiske! Danne hade lovat mig en guidead [gaj-dad] tur till Håvran för att hjälpa mig i jakten på en Grand Slam. Efter några stopp längst vägen så kom vi äntligen fram och kunde åka ut med båten vid 6 tiden. Tyngdpunkten på den här dagen skulle läggas på Gös förstås men även lite på gädda. Metoderna för dagen bestod utav Jiggning och verticaljigging. Vi fiskade oss strategiskt runt den första viken men inget där. När vi kom till Dannes hotspot däremot så började det att hända saker...i alla fall för Danne. Han började ta in den ena lilla gösen efter den andra. Jag lyckades dock inget vidare jag, orutin antar jag. Man känner bara lite nöppel i jiggen å då ska man dra allt man orkar typ. :) För att göra en lång historia kort så kommer här en sammanfattning utav dagen.. Jag lyckades till sist få till det. För min del blev det 3st Gösar med topp på 1,02kg och Danne fick väl en sisådär 6-7gösar, 3st gäddor och två fina abborrar på 5hg-1kg. Det jobbigaste som hände mig under dagen var när vi var på samma ställe som Danne tog sin 5,5kgs gös senast.. Jag fick ett rejält hugg och mothugget satt exakt rätt. Direkt tog fisken lina! "Detta måste vara en gös 4+" sa jag till Danne. Till vår STORA besvikelse så var det en gädda runt 3kg. Smällar man får ta! Under dagen upptäckte jag hur effektiv jiggen Fin-S Fish är. Tyvärr så hade vi bara en grön sådan med oss och den blev i det närmaste helt upphackad av gädd- & göständer. :) Men de är bara att köpa nya! Här ska sägas oxå att Danne "The champ" Ström tog dagens största gös på ca: 2kg. There, I said it! ;)
Jaja, hoppas på någon tur till i alla fall innan Grand Slam är slut för i år. Jag är långt ifrån missnöjd, nu har jag ju i alla fall ett PB på gös...Ett PB som med all säkerhet ska putsas upp i framtiden!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: