Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

10 augusti, 2010



I Fredags morse var det så dags. Jag vaknade runt 8-tiden av att min mobil låg och vibrerade på nattduksbordet. Jag läste följande, "The Champ, grand slam ;)". Mer behövde det inte stå för jag förstod så väl... Plötsligt var jag klarvaken. För att inte väcka övriga familjen så tog jag mobilen och smet ut ur huset i bara kallingarna. (Tur att vi var i sommarstugan, ute i ingenmansland!) :) En som vanligt kolugn Danne svarar att, "-Ja, jo det stämmer" på min fråga om han har lyckats greja en gös på 4+. Sån är han våran champ, lugn som en filbunke!
Gösen, som tog på en Shakershad visade sig i alla fall vara 82cm lång och vägde 5,5kg. Passande vikt efter som Danne i och med denna gös blev nr 5 i Sverige att klara en äkta Grand Slam! Just nu ligger han på en total andraplats i Grand slam och totalt har i skrivande stund, endast 10st personer lyckats med bedriften!
Ett stort grattis till dig Danne! När du läser detta inlägg så förväntar jag mig att du skickar ett sms så vi kan bestämma en dag (i Augusti) som du kan guidea mig till en storgös! ;)

/Team Perax, Jon Persson

2 kommentarer:

viktor sa...

Grattis Danne, riktigt bra fiskat! /viktor d

Anonym sa...

Tusen tack Viktor =)Nu ska jag ut å nöta upp en fetare abborre. Jag hoppas jag lyckas.