Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

15 december, 2009

I lördags blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Först försov jag mig en timme, sen starta inte båten direkt, och när jag väl kom fram till viken där jag hade tänkt fiska så hade isen lagt sig.

Jag flötestrollade istället runt enda ön i sjön, på djup mellan 5-16 meter.
Jag har Aldrig sett så mycket fisk på lodet någonsin!! Lodet signalerade grundlarm på 2m även fast det var 14 meter djupt...väldigt tjockt med fisk med andra ord!
Tyvärr var det svårt att få just sin mört att urskilja sig i mängden av betesfisk och det blev bara 2st 3kgs gurkor, och en tappade regnbåge under dagen.
[Så här i efterhand funderar jag på om det hade varit bättre med en skrikfärgad wobbler just för denna situation?]

Roligt var iaf att få testa nya utrustningen. Recension på spöna och rullarna kommer när dom är lite mer använda.

/TeamPerax, Johan

Inga kommentarer: