Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

01 november, 2009



Hej!
Mitt namn är Jon Persson och är en av medlemmarna i Team Perax! Jag vill hälsa alla välkomna till vår blogg där ni kan följa våra fiskeäventyr, rapporter, senaste marknadsnytt m.m.
Det jag vill berätta och lära ut idag är VIKTEN av att ha en kamera med batterier. I fredags när jag var ute och trollade själv tidigt på morgonen så smällde det på en fin madam nästan på en gång! Efter en stunds drillande så kunde jag mäta och väga in den! Den vägde 9kg jämnt och mätte hela 114cm vilket är hyfsat långt för en höstgädda i våra trakter!
När jag så skulle fota fisken innan återsläppet upptäckte jag till min fasa att batteriet i digitalkameran var näst intill dött! Jag hann inte ta kort innan den dog helt! Jag gissar att kylan knyckte dom sista strecken på batteriet!
Vad skulle jag göra nu? varje 100-klubbare är ju dödsviktig för mig eftersom jag tävlar i Fiskejournalens meterliga och faktiskt ligger topp 5 i år!
Jag röck upp mobilen och knäppte 2st kort! "SKIT de blir ju inget, för mörkt!!"
Jaja, har man inte förberett sig bättre får man skylla sig själv!! Jag skickade i alla fall in bilden på gäddan och hoppas på en barmhärtig bedömning!
Gäddan tog på en Strike Pro Raider i färgen Orange Tiger..
(Den ni "INTE" ser på bilden). Det var allt för denna gången!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: