Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

17 november, 2009



Fiske i lördags.
Yr.no hade "lovat" en prognos bestående av 0 gradigt, nordlig vind 3m/s och snöfall ett par timmar på dagen.

Klockan 06.00 står jag i hamnen, regnet strilar och vinden friskar i rejält!
När jag 9 timmar senare åker hemåt igen är flytoverallen mer som en våtdräkt.
7-8 timmars regn som piskar in från sidan i 8-9 m/s är inte att rekomendera.
Men hur gick fisket?

Trots smått kärva förhållanden gick det okej.
Testade riktigt grunt i början av dagen, ca 8-12m men helt utan framgång. Forsatte dagens fiske med siktet inställt efter de lite mer pelagiska fiskarna och det gav resultat,[som vanligt]. Första gäddan kom tidigt. En helt OK fisk på 6.1kg och 92cm som tog en 50 grams blyad Westins Jätte 23cm i papegojfärg över 33 meters djup.
Invigning av nya Vivtek-håven!...Finns i CWCAB.COM sortiment.
En timme senare höjs dagens största med en fet braxenjägare på 7.3kg och 92cm.
Denna fisk var riktigt aggresiv. I slutskedet av kampen försökte den äta upp min båt el liknande, den bet sig i alla fall fast i min badstege och vägra släppa taget så jag fick slita loss den med ett gällocksgrepp!
Den tog en "StrikeProGiantDeep" i en specialfärg jag tror vi är ensamma om i hela landet och den levererar banne mig varje gång var som helst!! :)
Vidare under dagen lyckas jag nöta upp två till mindre gäddor på 4.7kg och ca 3kg, som även dom tog på blyade "Westinare"...

Tisdag idag....ja kanske....ska gå och se om flytoverallen torkat än..

Inga kommentarer: