Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

11 januari, 2013


RÜGEN BOKAT!! FETT!!

Blev helt superless idag när jag kollade mörtstugorna, tomma IGEN!! Kom dock snabbt på en lösning för att få humöret på rätt köl igen, boka en resa till tyska Rugen i November! Jag och två kompisar, Jonas och Anders Nyström hänger med Attitudebaits resa ner den 6/11-10/11. Nu är jag med andra ord mer eller mindre tvungen att dra igång och "öva upp" spinnfisket lite igen, för att slippa skämmas i höst! Hoppas på ett roligt manskap med många fiskegalingar som hänger med, fan vad kul!

Kommer bli helt makalöst kul att åka, och jag är tack vare detta mer laddad än någonsin för en säsong med mycket spinnfiske! Jag kommer under året att fiska med CWC´s nya Rügenspö, verkar perfekt för detta fiske, återkommer recension!

/Viktor

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till till Rugenbiljett och till en trevlig blogg. Behöver själv lära mig en hel del om ismete så jag kommer att hålla koll på dina texter.
Skitfiske!
Jakob Fagerlund// Sf lures

viktor sa...

Hoppas jag lyckas lite med ismetet så jag får något att skriva om då!:) kommer att ligga lite lågt till mars,april. ett tips är att pröva ett nytt ställe på sjön varje gång du är ute tills du hittar rätt. variera fiskedjupet på mörtarna tills du fått hugg, flytta då efter de andra betena till samma djup. ofta brukar det vara ca. 1,5-2 meter under iskanten här iaf. skitfiske! kul att du läser bloggen!:) mvh. Viktor

Anonym sa...

Tack för bra tips. Är det någon mening att köra död betesfisk? Hur är dina erfarenheter?
Jakob Fagerlund// Sf lures

viktor sa...

Jag har aldrig lyckats iaf. men då har jag inte gett det någon 100% chans heller. Det kan ju faktiskt funka i ditt vatten! värt att offra något spö på iaf.! makrill, regnbåge mm. släpper ifrån sig starkare doftspår, skulle satsa på det om jag körde med dött! lycka till!:)

Anonym sa...

glöm int stur-dösiken!

Anonym sa...

Haha, anonym! glömmer man den så blir det inge fisk!:)