Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

05 januari, 2013






Då var det dags för mig att klämma fram ett litet inlägg här på bloggen!
Äntligen har förhållandena på isarna blivit riktigt bra, nästan helt perfekta! Förra veckans regnande och varmgrader medförde att det bara ligger ca 2 cm. snö på isen, HETT!

Igår var jag och Jonas Nyström iväg till en liten sjö för att ismeta lite. Dagen började relativt bra, vi fick springa en hel del. Dock så var storleken ganska dålig, största låg någonstans runt fyra kilo. Tiden gick och huggen ebbade ut, fokus lades med tiden över på att snusa, dricka kaffe och äta. Klockan ett fick jag dock springa en vända igen. "etthugge", visade sig efter en stunds drill vara en ganska fin fisk, när den kom in till hålet såg jag en riktigt stor skalle, spännande!!! PB?! Jonas kom snabbt med matta och verktyg och hjälpte mig att landa. När fisken gled upp ur hålet såg vi vilket enormt huvud den hade, men med en  MINIMAL buk. Fisken var hela 112 cm lång men vägde bara ca. 7,5 kg.
Vi släppte snabbt tillbaka fisken, för den behöver all tid den kan få för att äta! PB:t får jag ta en annan gång.

Framöver blir det fler satsningar på ismete, men kommer ändå ligga lite lågt fram till Mars/April.

Inga kommentarer: