Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

17 juli, 2012


Förra veckan hade Ichtys - Kristna sportfiskare sin årliga träff i Boråstrakten. Jag var självklart på plats! :) På årsmötet beslutades bl.a. att vi även nästa år ska köra på med fiskelägret för ungdomar, som blev en riktig succé i år trots att det hade kunnat vara några fler deltagare. (Är du fiskeintresserad och är mellan 13-16år så kan jag varmt rekommendera det.) 
Vi hade även lite prisutdelning i vårt KM och i vår specimentävling som sträcker sig över ett år.
Årets KM, som alltid avgörs under vår årliga träff, vanns utav Johannes Adrian, med en fin gös på 5,2kg... Jag lyfter på kepan och gratulerar!
Årets fisk i specimentävlingen tog vår President, Mr. J. Redegard med en gös på hela 8,62kg! En riktig drömfisk!
Å totalsegern (mest poäng på 5 fiskar) lyckades faktiskt jag bärga i år med mina gäddor på 12,6kg & 10,4kg samt abborrar på 1,6kg, 1,3kg & 1,15kg. Så nu väntar en vandringspokal och en medalj...stort! :)
Träffen bjöd på ganska så segt fiske...jag och Robin fiskade ihop i tre dagar och hade fyra napp totalt, ingen fisk i båten...
Däremot hade dom som slet andra natten kanonfiske i en halvtimme! Då kom de upp 5-6 gösar över 4kg i dom olika båtarna. Så nu är det officiellt, jag är sämst i föreningen på att fiska gös! Vilken härlig utmaning! I sinom tid så ska åtminstone en pallplacering tas! :)
Kika gärna in på vår hemsida ichtys.se om du vill veta mer om oss!  
Tills dess önskar jag er skittfiske!

/Team Perax, Jon Persson

1 kommentar:

Göte Eijnarsson sa...

Dags för Strömmen att skriva en "artikel" snart tycker jag!