Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

02 maj, 2012

Gösta

Igår fick jag följa med CWC Fishingteam's Gösdrottning, Cecilia Grönberg ut på ett göspass! Sjukt kul för mig som inte brukar gösfiska så värst ofta. Med oss i båten hade vi oxå en mycket trevlig kille vid namn Tommy Suomela. Vädret var väldigt fint, soligt och stundtals helt vindstilla. Dock inget väder som passar om man vill bända leksugna gösar uppe på, och runt om steniga grynnor. Jag måste ändå säga att vi lyckades ganska bra med facit i hand. Dels för att Cecilia ganska snart visade oss var skåpet skulle stå med en riktigt fet Rompukegös på 87cm och 6,5kg. Men oxå för att vi fick en rad hyfsade gösar som snuddade vid 3kgs strecket + ett par fina abborrar som inte kunde låta bli våra ShakerShads och Fin-s jiggar! :)
 Själv fick jag 7st gösar och två fina abborrar men någon GrandSlam gös blev de inte under första passet. Men vad gör väl det, sällskapet var kanon och en del fisk fick man ju oxå känna på. Är riktigt taggad för att ge mig ut igen någon gång snart.

 Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

1 kommentar:

Anonym sa...

Omärkta ryssjor i Djuraån!