Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

23 augusti, 2011



Hej! Ett tag sen det hände något här på bloggen och det beklagar jag. Ber å teamets vägnar om ursäkt till er läsare som gillar att följa vår blogg. Jag lovar att det ska bli lite ordning på torpen fr.o.m. nu! :)
Sanning å säga så kände jag att det stod mig upp i halsen med allt bloggande så jag behövde ett välbehövligt break! Å dom andra "tjopparna" har ju hållit ungefär samma uppdateringstakt medan jag har varit borta! ;) Vi ska inom kort styra upp det här lite så att alla hjälps åt på lika villkor...
Så! Nu när jag har skrivit av mig lite så kan jag berätta om gårdagens fisketur. Jag har för länge sedan lagt ner mina mål inför årets säsong. Det var bl.a. att ta 10st abborrar över kilot, fixa en grand slam o.s.v.
Men även detta året har präglats utav gäddfiske för min del och jag jagar en 10 i topp placering i Fiskejournalens meterliga. Igår bar det ut för att jaga 100-klubbare. Det skulle bli en trög dag och jag hade faktiskt bara ett enda napp på hela dagen. Den mätte 106cm och vägde 7,5kg. Kul att vara igång med lite större gäddor igen efter någon månads torka... :)
Det blir någon mer tur nu i veckan och jag hoppas på att kunna ge ännu en rapport.

Tillsdess, skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

4 kommentarer:

Jens.E sa...

skönt med lite läsning här igen :) efter helgen slutar jag med mitt gösfiske efter en 4+ till grand slam och du får förhoppningsvis en konkurrent till top10 i meterligan ;)
var ett tag sen jag såg någon perax båt på hovran!

Anonym sa...

Snyggt Jon

/ Andreas

EsoxHunter sa...

Augusti är en återhämtningsmånad, dom stora väntar i höst och då behöver man tid och kraft till att jaga dessa. Men en snygg augustigädda var det!

Mvh EsoxHunter

Johan & Jon sa...

Tack alla... :) Ja, jag har inte varit på Hovran en gång i år, å var Danne håller hus vet jag inte.. :)