Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

08 juli, 2011



Jag sitter här framför datorn och småmyser! Anledningen till detta är förra veckans oförglömliga äventyr! Jag åkte nämligen söder ut för lite gösfiske med mina goa, nyfunna vänner nere i Götaland. Huvudmålet med resan var egentligen att vara med på årsmötet i fiskeklubben jag gått med i nyligen: Ichtys - Kristna sportfiskare.
Men givetvis passade vi på att fiska en hel del gös oxå! Vattnet vi var på bjöd på fantastiskt fint fiske och vi fick upp flera gösar över 4kg! Jag lyckades dock bara bärga en gös på 3,25kg som störst, synd på Grand Slam Cup men ärligt talat gör det inte så mycket! :) jag hade fantastiskt fina dagar med otroligt trevligt folk och en rad fina gösar i båten! Ett extra tack till Johannes Redegard för fint arrangemang och stor gästfrihet! :)
Vill även passa på här och nu att lägga ut en krok! Om du är en kristen & fisketokig kille eller tjej som bor i Dalarna (var som helst är i o för sig helt ok!) och vill dela ditt fiskeintresse och din tro med ett 10-tal andra härliga grabbar så är Ichtys något för dig! :) Vore himla skoj att ha någon att bila med när vi ska ner på fisketräffar! 7h enkel resa är rätt så mastigt själv! :)

Sammanställning: 16st gösar i båten för mig, snittvikt ca 2,5kg, Gösbiten!, Kristen fiskekompis sökes! :)

Skittfiske!

/Team Perax, Jon Persson

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad är detta!!!! Diskriminering är vad det kallas!!
Tyckte denna blogg var jätte bra fram tills nu....
När ska du vakna?? Det är 2011 nu!! Gud!!!?? Vem fan är det liksom!!??

Anonym sa...

Eller så får man tycka precis vad man vill? Spelar det någon roll vad en annan människa tror eller inte tror på?

Anonym sa...

Haha.. Vilket inlägg. "Tyckte denna blogg var jätte bra fram tills nu".. Men nu när skribenten tror på gud så är den inte intressant längre?.. Trisst för dig..

/Andreas

Johan & Jon sa...

jaja... de var ju ett bra första inlägg här... Vadå diskriminering? Jag fiskar gärna med i stort sett vem som helst och när som helst. Bara för att vi inte delar tro så gör det väl inte mina blogginlägg mindre värda?,så vem diskriminerar nu? :P Gillar du inte min tro så får du väl hålla dig till att läsa Johans och Dannes "ateistiska" inlägg då! :D Å du grabben, Gud finns, även 2011!
Tack ni andra grabbar som ser längre än näsan räcker.. :)Skittfiske på er alla!

/Team Perax, Jon

Anonym sa...

Jag tror på fiskeguden!
Han fiskar bara med ouppmärkta nät och kör c&k :)

Anonym sa...

Måste ni uppdatera så jävla mycket, jag har svårt att hinna med..