Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

15 juni, 2011



Persson är het just nu! Förra inlägget 10,2kg. Sen dess har jag en på 8,1kg och en rad på 4-6kgs. Nu kan jag även lägga till denna gäddan(!?) på 9kg & 110cm till min samling! Den absolut fulaste gäddan i min karriär... :P
Jag, Johan och Anders var ut en tur i måndags och plockade upp en rad fina mörtar som vi skulle ha till gäddmetet igår kväll. Det blev ett 20-tal mörtar i 2-3hgsklassen vilket jag tycker är helt perfekt!
Började turen med en 5kgs gädda på en "lillmört" som jag oxå hade med mig ut. Lite senare hade jag ett riktigt elefanthugg! Trodde ett tag att jag krokat ett godståg.. Fick in fisken till båten fast den stod kvar rakt ner på botten! Ett rusk och sen var den borta! Jag kollade mörten och den var helt sargad! Satte på en ny mört och drog ut den en bit bort! Smack! Så satt denna gäddan på.. (bilden)
Jag vet utav erfarenhet att det går mycket grövre gädda än 9kg i området och av vad jag hann känna av dom båda drillningarna så var det en helt annan tyngd på den första! Men om det var samma eller ej får jag nog aldrig veta...

/Team Perax, Jon Persson

4 kommentarer:

Albin sa...

Grattis till kanonfiske! Haha ja vilken ful rackare, skönt underbett :D

Jens.E sa...

grattis, bra fiskat! kan kännas så enkelt när det flyter på, men kom ihåg att svackorna kommer alltid förr eller senare! ;)

teamerixon.blogspot.com

Anonym sa...

Tack Grabbar... Absolut! Vet vad svackor innebär... ;) Inget kul år förra året för mig... Nu njuter jag av varje pass! Skittfiske på er..

/Team Perax, Jon

Fre.Falun sa...

Haha vad fan har hänt med den här gäddan och dens huvud? öh, ska inte säga att jag fått en större gädda för det har jag inte, men den här var verkligen ful!

Dock hade jag hellre tagit den än mitt pb på 6.9 , LoL