Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

20 december, 2010



Efter flera veckor med kvicksilvret långt under -10 grader blev det i lördags äntligen en dag med "varmt" väder (-4). Jag tog självklart till vara på detta och gjorde en satsning, tyvärr kunde jon inte följa med denna dag.
Jag packade in mina 6 spön, åkte och köpte lite mört och begav mig till Insjön som skulle bli min fiskeplats denna dag. Det tog mig ungefär en halvtimme att pulsa i den 40cm snön men med god hjälp av gps:en hittade jag "min" plats. Tyvärr var fisket väldigt trögt, kanske inte så konstigt med så mycket snö på isen, men efter 3 timmars fiske fick jag dagens första och enda flagg på spöt längst bort. Jag sprang bort mot spöt och hörde samtidigt på rullens knarr att linan löpte ut. När jag kommit fram har gäddan stannat och jag tog tag i spöt och gjorde mothugg, men ingenting, vevar lite till och mothugg, men ingenting. Jag inser att jag missat gäddan och riktigt irriterad började jag veva upp linan. Men plötsligt när jag vevat i 2-3 meter kände jag en tyngd i andra ändan och jag krokade en tredje gång och nu satt den där. Äntligen en fin gädda som tog mig tillbaka på top-10 i meterligan igen. 103cm och 6.6kg.
För övrigt tog gäddan 2 meter under iskanten över 9-10 meters djup, på en ganska rejäl mört.

TeamPerax, Johan Löfström.

Inga kommentarer: