Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

22 september, 2010



Nu har jag kommit fram till att efter varje avslutad enkät så ska dom publiceras här på bloggen så vi kan se resultatet.
Denna månadens fråga var "Vilken fiskemetod föredrar du?" och inte helt otippat så tog jerkfisket en ganska enkel seger. Det som förvånade mig lite var att havsfisket endast fick 1 röst utav dom 122st som röstade! Jag menar visst är de inte det här finliret, men vilka fiskar havsfisket levererar! Trodde det var mer poppis!
Skulle vara jättekul om dom två personerna som valde "annan metod" kunde kommentera vilken metod jag missat..
Här har ni i alla fall enkäten, svart på...öhh...grått! :)

Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon Persson

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag använder mej av nät, då jag tycker det är mest effektivt och minst tidskrävande, men det är väl en smak sak. Man vill ju inte vara ute en hel dag och komma hem med någon enstaka fisk

Anonym sa...

Jag avänder mig också av nät. Håller med ovanstånde talare helt och hållet. Bästa fisket är när man kommer ut på sjön och drar upp nätet och det är helt fullt av fisk, bara och dra i båten och åka hem, kasta in nät och fisk i skuffen och åka hem och döda dom. Smidigt, enkelt och roligt fiske! Skitfiske på er!

Anonym sa...

MOOOOHAHAHAHAHA! Om detta ej är ett skämt så hänger ni på FEL blogg gubbar.. :D

/Team Perax, Jon Persson

Anonym sa...

Vi på den här bloggen föraktar allt vad nätfiske heter och sliter upp och bränner alla nät vi hittar.
Ni har hittat in på helt fel sida!!

/TeamPerax, Johan Löfström

Anonym sa...

Men jag märker mina nät med namn och adress och märker ut dom tydligt så dom syns, och jag lägger bara ut dom där det är tilllåtet, och jag släpper alltid tillbaks dom mindre exemplaren så dom får växa till sig och bli stora och förhoppningsvis fastna ett annat år, jag förespråkar både catch&release och catch&kill

Anonym sa...

Väl talat! Nätfiske är även fiske det med, tycker ni som seriösa fiskare inte ska utesluta ett fiskesätt såhär rakt av! Vi är alla ute efter en sak, och det är att få mycket och helst stora fiskar. Så som tidigare talare sa så släpps de mindre exemplaren tillbaka och vi bedriver därför c&r på ett korrekt sätt. Om ni ska vara seriösa ska ni inte diskriminera vissa fiskesätt, det får er att se oseriösa ut!

Anonym sa...

Som Johan skrev så föraktar vi nätfiske.. Men slita upp nät som är korrekt märkta o.s.v. de gör vi rakt inte! Vi följer fiskebestämmelser och Sveriges Rikes Lag! :)
Om vi ses som oseriösa för att vi inte anser att nätfiske, ryssja, gäddsaxar med mera hör hemma inom sportfisket så må det vara hänt. Men det är en åsikt som vi aldrig kommer att tumma på, och jag tror nog att vi har medparten sportfiskare med oss i den frågan.

MVH/Team Perax, Jon Persson

Anonym sa...

En nätfiskare som lägger i sina nät i 3-4 timmar kan få, vad vet jag, kanske 10 abborrar på sin höjd. En kväll då abborrarna är på hugget vid jiggfiske eller mete med löja, så är inte ett tresiffrigt antal ovanligt