Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

05 september, 2010




Det hela började egentligen vid kl.03 tiden, natten till idag...
Jag hade en riktigt bra dröm. Jag gick på sportfiskemässan 2011 och hade precis kommit fram till CWC's monter. Där stod jag och pratade med Trumman, Fredrik Bohlin och CWC's MD, Leif Collin. Som vanligt stod vi och diskuterade fiskeminnen och vi hann just börja rundvandringen i montern där jag skulle få se nyheterna för 2011 när jag hörde ett... "AAAAW!" (gråtande barn) *POFF* Drömmen är slut, jag är tillbaka i verkligheten! Max gråter som vanligt vid småtimmarna så det är bara att traska över och hämta honom till vår säng. Väl där ligger han och vrider sig dom närmaste två timmarna så jag inte kan somna om! Vid 4-tiden var jag en hårsmån från att säga åt Linnéa att jag tänkte sticka ut på ett fiskepass. Men jag höll mig, tröttheten infann sig så småningom och jag somnade om. Kl.8 så vibrerar min telefon som står på ljudlös. Jag får tag i telefonen och med nöd och näppe ser jag att det är Johan som ringer. varför ringer han så tidigt? Med ens fattar jag! Nu har han knäckt sitt PB! Det kan bara vara de! För att inte väcka dom andra så klickar jag av och är på väg ut ur sovrummet för att ringa honom. Jag hinner inte ens ut igenom dörren förrän han ringer igen! -"Kom hit Jon. Jag har just tagit en 15+are!" Jag slet med allt vi hade i kameraväg, tog på mig ett par jeans och drog. Några minuter senare var jag hos Johan som säckat gäddan och kört in till land! Det som möter mig är det STÖRSTA jag har sett! Vilket sagolikt FETTO! Hon mätte 123cm i längd, 63cm i omkrets och tyngde vågen till makalösa 15,7kg!! Jag har gått som på moln hela dagen! Vilken sjuk fisk Johan lyckats ta! Grattis brorsan, den är du så sjuuuukt värd! Nu ska jag lämna lite plats för Johan att blogga på själv oxå! Så detta är i alla fall min synvinkel på det hela!

STORT grattis Johan till din blivande plats i CWC's "Hall of fame" 15+ Klubben

Skittfiske på er och spar dom stora till mig!

/Team Perax, Jon Persson

2 kommentarer:

Timblad sa...

Att "säcka" en gädda för att åka in till land för att fota, hur säkert är det egentligen? Hur länge kan man ha dem ovanför vattenytan? Skriv gärna ett blogginlägg om det! Hur ska gäddan hanteras ovanför land? Det togs en gädda på 16,6 kg i Umeå i helgen, den "säckades", åkte in till land för att fotas och simmade inte tillbaka.

Skitfiske på er!

Anonym sa...

Inlägg kommer inom kort!

MVH.

/Team Perax, Jon Persson