Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

17 juni, 2010




NU börjar äntligen vår abborrföljetång "Jakten på det perfekta betet". Vartefter jag, Johan och Danne får fina abborrar så ska vi försöka komma med lite tips, idéer och betesval till er där ute som läser detta och vill ha lite tips om abborrfisket.
I söndags tog jag en tidig morgontur. Jag gick upp kl. 04.00 för att vara ute på sjön en halvtimme senare. Jag testade igenom hela min arsenal utav utrustning och tillsist hittade jag två vinst givande metoder. Dels kastade jag med CWC's Strike Supersonic vilket visade sig vara ett effektift bete. Tog en del mindre borrar och sedan en på 7hg. Dagens vinnare blev dock jiggen Shaker Shad som lyckades lura upp två fina abborrar åt mig. Dessa två abborrar vägde 9hg och 1kg, gött mos! Ska du jiggfiska rekommenderar jag ett ganska styft spö med mjuk topp t.ex. ett BFT walker vertical. Kör även med en tunn stum lina, alltså en flätlina. Inte tjockare än 0,15mm.
Ha ett riktigt skittfiske nu i sommar så återkommer vi med nya fångstrapporter inom kort!

/Team Perax, Jon Persson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis. Kör du med stinger? Storlek på jiggen?

Anonym sa...

Nej, jag kör inte med stinger. Storleken på jiggarna är 8cm. :)

Anonym sa...

Är ni sponsrade av CWC eller?eftersom det verkar som ni bara använder deras beten,spön e,t,c

Anonym sa...

Hej Anonym! Vi fiskar kanske till 80% med deras grejer, vi tycker dom är marknadens i särklass bästa och bredaste företag när det kommer till predatorfisket! Vi har fått varsin CWC-cammokeps av dom så man kan på sätt och vis säga att dom är våra "huvud"sponsorer då.. ;) Testa gärna spöna, strikewiren, betena o.s.v. själv så GARANTERAR jag dig att du inte kommer bli besviken! :)

MVH.

/Team Perax, Jon Persson