Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

15 april, 2010

Här kommer en något sen rapport från ismetet i lördags.



Upp i ottan. Alarmet pinglade kl 04.30!
En kortare bilresa och en 15 minuters prommenad senare nådde jag dagens utvalda plats.
Strax efter kl 06.00 var alla 13 spön färdigriggade. Allt från 8-15 meters djup och i alla vattenskikt..
Ca 3 timmars fiske senare utan det minsta livstecken borrade jag 13st nya hål på lite grundare vatten. (4-8 meter)
När jag flyttat 6 spön så flaggar det på ett av dom nyflyttade. Efter att nästan ha flåsat lungorna ur mig efter en 200m språngmarsch i skare och slask, kom jag fram till hålet och krokade något som kändes som en riktig cykelslang!
Men efter lite brottande och något som skulle kunnat liknas vid en rusning, lyfter jag upp en helt Ok gädda på 108cm. Tyvärr väldigt smal över ryggen och vikten stannde "bara" på 7.6kg, men ändå ett nytt ismete-PB!
Det blev sorgligt nog det enda hugget den dagen, men jag ska inte misströsta.

Jakten i Fiskejournalens Meterliga är igång!!

/Team Perax, Johan Axelsson

Inga kommentarer: