Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

13 augusti, 2012


Helgen har bjudit på en hel del fiske. Jag och min Ichtysvän Lakis Vravossinos - även känd som "Greken", var ute på en Siljanstrolling dag ett. Tyvärr uteblev fiskelyckan totalt! Vi fick två gurkor på 60-70cm. Siljan är en mycket svårfiskad sjö med höga toppar på gäddorna och låååångt mellan huggen! :) Men de är bara att nöta på, en dag sitter även min 15+are där ute på Mashavet!
Dag två åkte vi till sjön där vi haft så grymt abborrfiske under 2011, men där slet vi oxå ont! Efter 5-6 timmar hade vi inte haft ett enda pet på våra grejor så vi åkte in till en risvål nära rampen och där drog Greken ett gäng abborrar i alla fall... Även om de inte var någon jättestorlek så vare kul!
Igår - Söndag, åkte jag och sonen Max ut på Molnbyggen eftersom Greken åkt hem till örebro igen.. Vi hade verkligen jättekul! Jag krokade och Max fick drilla för glatta livet! Förutom en hel del betesfisk fick vi upp 3st gäddor och 2st abborrar. En riktig mysig eftermiddag å jag ser fram emot nästa tur med grabben.. Tack Lakis för en mycket trevlig helg! Nästa gång tar vi dom stora! ;)
Här framöver ska jag pimpa båten en del till en riktig trollingbåt! Å de kommer kanske lite om det här på bloggen :)
Måste även ta tillfället i akt att gratulera min vän Cecilia "Gösdrottningen" Grönbergs megagös på 9,7kg! Må du ta tre stycken sånna när vi tävlar i sportfish masters om en månad! :)

Skittfiske på er alla!

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: