Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

12 januari, 2012



I onsdags var jag ut en sväng med grabbarna i "Team Trål" då Johan fick förhinder. Vi gick som vanligt ut i beckmörker och i gryningen stod spöna där riggade och klara! Det var en grymt härlig dag om än lite väl dimmigt. Tur jag hade ålpinglor på mina spön kan jag säga... :)
Fisket då? Jo, de var en helt klart godkänd premiär. Vi plockade några gäddor på 3-4kg, 2st på 5kg+ och sen min topp på 6,7kg som nosade på årets första 100-klubbare. Men tyvärr fattades det några ynka centimeter.
Jag är SUPER-nöjd med mina nya ismetespön, BFT Ice. Dom är alldeles lagomt hårda, inte för svampiga som mina förra och inte stenhårda som vissa andra spön är.. Helt klart 5 "Peraxar" av 5 möjliga! :)

Hur gick de för Johan denna dag då? Jo, han fick nog säkert borra ett och ett annat hål han oxå...hos tandläkar'n, tror ni inte...? :)

/Team Perax, Jon Persson

3 kommentarer:

EsoxHunter sa...

Den där flytoverallen är det väl antikvärde på snart...

Johan & Jon sa...

Kvalité håller i evighet Esox... ;)Kan varmt rekommendera Sunridge till er som inte har de... ;)

EsoxHunter sa...

Jodå håller med. Är inne på min andra overall sedan 1996!