Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

19 april, 2011



Idag åkte jag ner till älven för att dra lite regnbågsrymlingar och stilla min sjuka fiskeabstinens. Eftersom jag inte fått i båten än tänkte jag mig att det skulle bli lite bottenmete från land.
Tyvärr hade vattennivån stigit rejält dom senaste dagarna så det inte gick att fiska effektivt och regnbågen var inte heller på bettet.
Istället svängde jag förbi hemma och bytte till gäddmetegrejer och begav mig till en het lekvik i södra Siljan. Redan efter 10min hade jag ett försiktigt första drag i en av mina mörtar, men sen blev allt lungt resten av dagen för mina mörtar.
Lite uttråkad började jag jerka med min regnbågsutrustning och Hugget kom på min Buster II:a. Även om denna lätt överviktiga tjej var rätt slö så fick jag pressa min utrustning till max för att få upp henne.
[BFT Walker Jig Light 8ft 7-25 gram & Shimano Slade 2500 & StrikeWire 0.13mm]
Men allt gick som planerat och efter 10 min låg hon på mattan.
Det var en dam med riktigt fina proportioner som vägdes in på 14.02kg och var 121cm lång.

En trevlig start på spöfiskesäsongen!

/TeamPerax, Johan Löfström.

4 kommentarer:

Klabbe sa...

Grattis Johan till ännu en fin fisk

Anonym sa...

Grattis Johan! De är du så sjukt värd..! ;) /Jon

Anonym sa...

Inga fler bilder Johan?

/Timblad

Johan sa...

Tack! Som sagt så skulle jag ju fiska regnbåge och brydde mig inte om att ta med kameran så jag tog med mobilen. Tyvärr så blev dom andra 3 bilderna jag tog ren skit! Tråkigt, men en bild fick jag iaf. :)