Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

05 september, 2010



Utan körkort i en vecka till, så vad gör man när fiskesuget bubblar ur öronen.
Jo, man tvingar frugan att skjutsa ner mig sent på lördag kväll för att packa båten såklart!
Kl 05.10 i morse (söndag) tog jag cykeln och trampade iväg de 2 kilometerna ner till hamnen för en abstinens-fisketur. Bottenmete med majs var metoden för dagen och fisket skulle riktas på dom där j**** idarna som dissat mig hela säsongen. Efter bara 5 minuters fiske landades första fisken. Ingen id men en fin silverglänsande mört på 5hg, och så fortsatte det.
Två timmar och 10-15 mörtar senare hade jag bestämt mig för att köra lite flötestrolling nedströms längs älven. Men innan det bestämde jag mig för att stanna till och testa att jerka av ett ställe i älven som brukar generera bra med fisk, och tur va väl det.. På med ett Buster jerk i färgen "oliver twist" och redan i andra kastet kom HUGGET!
Jag lyckades få till ett hårt och vältajmat mothugg, sen bjöd mitt livs fisk på mitt livs kamp. En 20 meters rusning med slirbromsen dragen i botten och tre hopp som fick hjärtat att slå dubbla slag. Landningen gick relativt smärtfritt men jag fick en chock när den väl låg på mattan och jag insåg hur stor den var. I med den i vågsäcken och jag vägde den lite snabbt till 16-17kg på en kraftigt pendlande våg. Jag tog mobilen och ringde och väckte Jon, som var på plats på några få minuter.
Vi vägde gäddan tillsammans till 15.7kg fördelat på 123cm med en omkrets på 63cm! En helt makalös fisk och en PB-höjning med 4.4kg!
Efter ett snabbt fotorace fick denna vackra fisk SJÄLVKLART simma hemåt igen.

Jag fiskade ett par timmar till och jag tappade ytterligare en riktigt fin fisk i ett mothugg, men vem bryr sig en dag som denna... ;)

TeamPerax, Johan Axelsson

10 kommentarer:

Viktor sa...

Den där jävla fisken är ju helt sjuk!!! vet inte hur många gånger jag har sagt grattis men en gång till gör nog ingen skada, grattis!!!

Danne sa...

Grattis Johan! Helt galen fisk.. // Danne

Marit sa...

Äntligen har du fått en av dina drömfiskar...det är du så värd! =) Puss på dig!

Timblad sa...

Mäktigt! Grattis än en gång!

Christoffer sa...

Grattis som fan!

Palle sa...

Sjukt fin fisk! Jag bugar mig och lyfter på hatten. Ett stort stort GRATTIS!

Andreas sa...

Imponerand, Grattis till en sjukt stor och fin fisk. Är bara liiiite avundsjuk............

Martin sa...

Stort grattis till drömfirren! En riktig madam! Synd att det inte blev någon film av händelsen!
En riktig bra blogg må jag säga också!

Anonym sa...

Hej Martin. Ja, de blir ingen film på fighten, men jag ska få tummen ur och fixa filmen på invägningen och releasen! ;)

/Team Perax, Jon

Mattias sa...

Stort grattis till en riktigt fin fisk!

Mvh Mattias/Team Vansbro Byggshop