Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

02 juli, 2010



Här kommer en fisk som verkligen förtjänar ett blogginlägg!
Hon vägde endast 6,3kg och mätte 105cm men måste ändå ha varit en av dom absolut roligaste fiskarna under min fiskekarriär (ca 22år)! Jag satt ute på sjön Brasjön och bondtrollade. I ena handen höll jag ett UL-spö utan tafs på linan och med andra handen styrde jag aktersnurran. Mellan knäna knep jag mitt BFT Walker medium spö. Jag släppte ut i hoppet om att en lite finare abborre skulle kliva på medan jag åkte mellan två risvålar.. jag hann inte trolla långt innan det blev riktigt tung-gung i spöet jag knep mellan låren! Min rulle formligen sprutade ut lina! Eftersom jag aldrig drillat något större på min "lättjerk" utrustning så trodde jag bestämt att det var en gädda på 10+! Efter en lång och rolig fight dök i alla fall den här madamen upp! Kanonrolig! Prylarna fick ett riktigt eldprov och klarade uppgiften galant i vilket fall! :) Till saken hör att gäddan knep denna Strike JR, endast 9cm lång!
Skittfiske på er där ute i landet!

Kommande inlägg:

*Gös-satsning för Grand Slam Cup

/Team Perax, Jon Persson

Inga kommentarer: