Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

01 januari, 2010



Under 2009 har jag deltagit i Fiskejournalens "Meterligan". En riktigt trevlig tävling som går ut på att fånga, återutsätta och anmäla så många gäddor som möjligt över 100cm!

Såhär gör du för att delta i tävlingen 2010:

* När man fångat en gädda så fotar man den och sätter tillbaka den.

* Gå sedan in på fiskejournalen.se

* I vänsterspalten klickar du på "tävlingar".

* Klicka på "100-klubben" och sedan "fyll i formuläret.."
(När du skickar in en 100-klubbare för 1:a gången vinner du en wobbler ifrån CWC.)

* När formuläret är ifyllt så kommer du automatiskt att vara med i "Meterligan"!
Se till att upprepa proceduren varje gång du får en 100-klubbare så är du
snart med och fightar om topplatserna!

I meterligan får placering 1-10 pris!

Förstapriset utgörs av en komplett jerkutrustning från CWC och Abu Garcia: Strike Pro Contest 6,6 fot jerkspö, Ambassadeur JB-rulle, 135 meter mossgrön Strike Wire 0,36 millimeter, två Big Bandit, två Big Bandit shallow runner, två Buster jerk, två Buster jerk shallow runner, en BFT gäddsäck och en BFT avkrokningsmatta.

Andrapriset är ett Strike Pro Contest 6,6 fots jerkspö och 135 meter mossgrön Strike Wire 0,36 millimeter.

Tredje till Tionde pris är en Buster jerk shallow runner och 135 meter mossgrön Strike Wire 0,36 millimeter.


Jag vill passa på att gratulera Dalaettan (och Sverigetvåan) Niclas Andersson ifrån Mockfjärd för en kanonplacering! Jag ser fram emot att få kämpa emot dig under 2010! :)

Vi återkommer senare under Januari med fler tävlingar som vi rekommenderar!
Lycka till allihopa under 2010!


Skittfiske!

/Team Perax, Jon Persson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jon! Jag ska bjuda dig på en rejäl match i år ;)//"The champ"

Anonym sa...

jag hoppas vi båda kan vara med på 10 i topp! helst alla 3 men de blir nog hyfsat tufft!! ;) /cap

Anonym sa...

Tror inte det blir någon satsning för mig på meterligan i år heller. STORgädda på Siljan, grov abborre och svenskt rekord på id är jag ute efter i år!! ;)