Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

14 januari, 2010



I går kväll pep telefonen, "Jag blir sen, ungen vägrar somna!" Jag skriver tillbaka till Johan, "Ok, det är samma här!" Tänk att skit...öh...dom rara små liven, nästan känner på sig att man ska iväg på något roligt!
En halvtimme senare är vi i alla fall iväg.. Jag och Johan är på väg ut på våra karriärers 2:a fisketur efter lake! Att vi valt rätt plats vet vi då en lokal fiskargubbe fullkomligt bombaderat ett grund med sina lakburar.
SMHI:s utlovade -13°C var dock nere på dom klassiska -20°C. Tur att vi hade med oss rikligt med björkved! Vi riggar upp 7st ismetespön. Jag ser skeptiskt på Johans tackel som består av en ståltrådsbit som hänger dryga decimetern under 3-kroken. Där ska agnet sitta förklarar han. Själv tror jag att ståltråden kommer tränga ut ur "sketan" på laken innan den har fått tag i 3-kroken. Men nej, så ska det vara påstår han så man slipper operera ut kroken. Å vad vet egentligen jag? :)
Hur som helst så får vi aldrig veta vems teori som stämmer för succén uteblir även denna gången. Men skam den som ger sig, om någon vecka så försöker vi igen.
Danne, teamets medlem nr. 3 valde "fispåsen" och att vara på topp på jobbet idag istället. Kanske klokt med facit i hand.
Jaja, det var som vanligt mysigt att elda i alla fall! :)

På lördag blir det gäddmete! Hoppas väderprognosen stämmer bättre då!

/Team Perax, Jon Persson

1 kommentar:

Fredrik "Bulan" Jennetoft sa...

Tjena.
Kul att läsa om lite annat folk som fiskar på Siljan, jag länkar ifrån min blogg. MvH