Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

23 april, 2013


I helgen var jag ut på de sista ismetepassen. Våren kom helt makalöst snabbt och jag hann inte alls fiska så mycket på den snöfria isen som jag hoppats på. För en vecka sedan hade vi ca. 50 cm riktigt bra is, och i söndags var det riktigt uselt, kanske 25-30 cm skräp is.


Fisket avslutades dock fint i söndags, inget superfiske men en händelserik dag med många flagg och fint väder. Totalt blev det närmare 15 gäddor, inga monster men några pigga fiskar runt fem kilo. Tack Jonas Nyström och team champs of logging för en trevlig dag
Nu blir det en liten paus från fisket tills isen har gått. Under tiden blir det en del fylla och båtreparation på schemat, har ett ångestbetonat hål i skrovet som ska fixas till! Efter denna usla säsong kommer jag inte att sakna ismetet en sekund. Om någon vecka hoppas jag att det går att lägga i båten, skulle vara väldigt roligt att lyckas lura någon välgödd förleksgädda på spinn!

Skitfiske / Viktor


Inga kommentarer: