Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

26 mars, 2013

Ny sjö, verkar het!

Har under helgen testfiskat en sjö jag länge vart sugen på. Har hört om riktigt bra fiske här på senhöstarna med flera riktigt feta gäddor. Sjön ligger bara fem minuter från min mors föräldrahem och jag har haft vattnet mitt framför näsan hela tiden utan att riktigt gett det en chans.

I helgen var det ändå dags. Min kusin från stockholm följde med som sällskap och vi hade två riktigt fina soliga och ganska händelserika dagar på sjön. När vi packade ihop på söndagen kunde vi summera totalt sex gäddor, inte de riktiga monster man alltid hoppas på men ändå klart godkänt. De tre största mätte in över 100 cm. 108,105 och 100 cm. Gäddorna var väldigt smala men hade en makalöst fin täckning med klargul buk.

De större gäddorna krävde stora beten, hade satt ut väldigt blandat men det var bara de stora betena som levererade. Id och mört på ca. 3 hg.

Denna sjö ska jag pröva fler gånger, längden verkar finnas i alla fall och vad jag hört så verkar konditionen variera kraftigt, antingen smällfeta eller smala som cykelslangar. Nästa gång kanske jag får en smällfet!:)

Hoppas ni får en trevlig påsk, det kommer jag få då det blir väldigt mycket fiske! /Viktor

Inga kommentarer: