Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

29 juni, 2012



Under midsommarhelgen var det äntligen dags för lite abborrfiske och detta var dagen när min son Max gjorde sin fiskedebut...
Vi hade precis hur roligt som helst! Så fort flötet sjönk så krokade jag och sträckte sedan över spöet till Max som vevade för glatta livet! Våra finaste abborrar blev på 750g, 680g & 450g. Sen fick vi en hel rad mellan 2-4hg.
Turens härligaste händelse var i alla fall när jag hör:
"- Pappa, nu händer det grejor!" Jag tittar mot de ena flötet som är borta! Jag ger Max spöet direkt och han får veva från start. Resultatet blev en 3hgs abborre som Max fick ta helt själv! Alltså hans PB... :) Han kommer att bli en bra fiskare min grabb! :)
Nu till helgen ska här bändas Gös! Två dagar med Gösdrottningen, varav ena dagen bjuder på tävling!
De ska bli grymt skoj!

Skittfiske på er! /Team Perax, Jon Persson

3 kommentarer:

Anders Erkers sa...

Undrar vem av er som hade roligast :)
Jag tror nog det var pappa

Anonym sa...

Verkar som ni hade väldigt trevligt.
Fast behöver inte Pappan nån flytväst? När föräldrarna ramlar i så kan de ju iof räddas av barnen eller..

Johan & Jon sa...

Sant! Man ska föregå med gott exempel! :) Fast i det här fallet fiskade vi på djup som jag bottnar och jag hade alltid kunnat ta mig upp via risvålen. Men du har en klar poäng. :)